logo-bpost

MyStamp

Toegankelijkheidsverklaring

bpost verbindt zich ertoe om de digitale toegankelijkheid van zijn website en mobiele applicaties te garanderen, in overeenstemming met de EU-richtlijn inzake webtoegankelijkheid met betrekking tot de toegankelijkheid van websites en mobiele apps voor toepassingen van instellingen die betaald worden door de Belgische overheid. 

Deze verklaring is van toepassing op de website https://mystamp.bpost.be/.

Conformiteitsstatus

In de Europese norm voor digitale toegankelijkheid (EN 301 549) en de Richtlijnen voor toegankelijkheid van webcontent (WCAG) staan eisen voor ontwerpers en ontwikkelaars om de toegankelijkheid voor mensen met een beperking te verbeteren. 

Op het moment dat dit document werd opgesteld, is onze app gedeeltelijk conform met EN 301 549 en WCAG 2.1 niveau AA. Gedeeltelijk conform betekent dat sommige delen van de content niet volledig voldoen aan de toegankelijkheidsnorm. 

Deze verklaring werd bijgewerkt op 16 juni 2025 en is gebaseerd op een externe toegankelijkheidsaudit die werd uitgevoerd door Eleven Ways op 24 april 2025. Deze vereenvoudigde audit is uitgevoerd door een IAAP-gecertificeerde toegankelijkheidsexpert. 

Beperkingen en alternatieven

Ondanks onze inspanningen om de toegankelijkheid van onze website te garanderen, werden op verschillende pagina's toegankelijkheidsproblemen vastgesteld. Onder meer op het vlak van: 

Structuur en navigatie

  • Sommige pagina's hebben een niet-conforme titelstructuur

  • Een deel van de inhoud is niet opgenomen in HTML-landmarks

  • Er wordt een lege kop gebruikt als tussenruimte

Toetsenbord en ondersteunende technologie

  • Sommige interactieve elementen hebben geen zichtbare focusindicator

  • Het platform heeft geen taalkenmerk

Visueel ontwerp

  • De verschillende tekstelementen contrasteren onvoldoende

Formulieren en foutbehandeling

  • Sommige formulier elementen zijn niet gelinkt aan hun zichtbare label

  • Een keuze-element moet een toegankelijke naam hebben

Afbeeldingen en niet-tekstuele inhoud

  • Voor sommige afbeeldingen ontbreekt een tekstalternatief of is er enkel een niet-beschrijvend tekstalternatief

Er is nog geen alternatief voor deze beperkingen. Het oplossen van deze problemen is onze prioriteit. 

Neem contact met ons op als je een probleem ondervindt dat hierboven niet wordt vermeld. 

Verbeteringsplan

We zijn begonnen met het verhelpen van de toegankelijkheidsproblemen die hierboven zijn vermeld en we blijven hieraan werken tot we volledig aan de eisen voldoen. 

Feedback

Heb je feedback over de toegankelijkheid van onze digitale producten, neem dan contact op met de klantendienst. Zij zorgen ervoor dat je feedback bij de juiste persoon of afdeling terechtkomt:

accessibility@bpost.be

Of per post naar:

Anspachlaan 1
1000 Brussels

We streven ernaar om binnen 5 werkdagen te antwoorden.

Formele klachten

Krijg je geen antwoord na het indienen van een klacht over de toegankelijkheid van deze website, dan kan je contact opnemen met de federale ombudsman:

Leuvenseweg 48 bus 6
1000 Brussel

contact@federaalombudsman.be